Toitumise kohta levib internetis ja mujal kirjanduses äärmiselt palju müüte. Paljud nendest müütidest on - üllatus, üllatus - lükatud liikvele toidutööstuse enda poolt, et müüa oma enda toodangut. Paljud neist müütidest on aga vanade naiste jutud, kolmas osa vanade meditsiiniliste uuringute leviku tulemus. Millised müüdid aga ongi vaid müüdid?

Müüdid toitumise kohta: kas punane liha teeb paksuks, kas pits alkoholi annab sooja, kas rasvad on kahjulikud?

MÜÜT: Kartul, makaronid, riis ja leib teevad paksuks.
TEGELIKKUS: Kartul on küll üsna suure energiasisaldusega, kuid ainult kartulist on väga raske end paksuks süüa. Teraleib sisaldab palju kiudaineid, mis on kaalust allavõtja sõbrad. Makaronitooted ise ei anna energiat väga palju, lisakilode allikaks on hoopis kastmed: hapukoore-, majoneesi-, peki-, hakkliha-, juustu- või vorstikaste – need kõik annavad päris palju energiat, vahendab Toitumine.ee.

MÜÜT: Külmutatud köögiviljad on kallid ja madala toiteväärtusega.
TEGELIKKUS: Vastupidi. Köögiviljade puhastamisel on kaod küllalt suured, külmutatud köögiviljade puhul ei lähe midagi kaotsi. Külmutatud köögiviljasegud on valmistatud tavaliselt hooajal, mil viljade vitamiinide sisaldus on maksimaalne ja nende säilitamisel on vitamiinide kaod suhteliselt väikesed.

MÜÜT: Munad sisaldavad palju kolesterooli,sellepärast tuleks neist loobuda.
TEGELIKKUS: Munarebu sisaldab küll palju kolesterooli, kuid samas ka letsitiini, mis aitab kolesterooli taset veres stabiliseerida. Muna sisaldab rikkalikult vitamiine, munavalgud on väga kõrge toiteväärtusega. Terve inimene võib riskivabalt süüa 3–4 muna nädalas.

MÜÜT: Punane liha teeb paksuks.
TEGELIKKUS: Rasvane liha, mis sisaldab palju küllastunud rasvhappeid ja kolesterooli, võib tõesti tõsta kehakaalu ja tekitada suurema südamehaiguste riski. Väherasvane hautatud või grillitud punane liha on aga väga hea raua- ja valguallikas. Punast liha (sh. veise-, sea- lamba- ja kitseliha) eriti just töödeldud lihatoodetena võiksid segatoidulised inimesed süüa mitte üle 500 (kuumtöötlemata kujul umbes 700 grammi) nädalas, et vähendada riski osade vähkkasvajate tekkeks.

MÜÜT: Ma pole paks, mul on lihtsalt jäme kont.
TEGELIKKUS: On meditsiiniline fakt, et näiteks ühepikkuste meeste luude raskuse erinevus ei ületa tavaliselt 500 grammi. Seega saab "kontide" süüks ajada umbes pool kilo ülekaalu.

Maitsed.ee