Praktilisi nõuandeid kaalulangetamise teemal saavad anda ikka need, kes dieedipidamist ise edukalt omal nahal katsetanud. Rõhk sõnal edukalt. Suvel ligi 20 kilogrammi kaalu alandanud Tarmo Toom kirjutab oma Facebooki lehel, mida on vaja selleks, et saleneda.

Järgneb Tarmo Toomi postitus ja praktilised nõuanded:

Kuna viimasel ajal on paljud (sh mehed!) küsinud, et kuidas mul on õnnestunud õhemaks jääda, siis et mitte tarkusi vaka all hoida - väike ülevaade sellest, mida on tegelikult väga kerge vaevaga võimalik selleks teha.

Õigupoolest nagu ei olegi tegemist mingi tarkusega. Kui hästi lühidalt kokku võtta, siis lihtne soovitus on - sööge vähem!

Inimesed on kahtlemata erinevad, aga senise kogetu põhjal on jäänud mulle mulje, et kaalu langetamise (soovi) puhul u 80% sõltub otseselt söömisest.

Ehk siis - sporti võib ju teha ja hea ongi. Aga kui seejuures sama suuri toidukoguseid, nagu varem, endale sisse vitsutada, siis on tolku sellest vähe.

Minu jaoks edukaks (ja üsna kiireks) kaalu kaotuse võtmeks ei ole see, et tuleb endale kilode viisi maltsa sisse süüa. Või ainult kana ja kala. Või et ei tohi enam torti, kommi ja krõpsu süüa vahel. Vabalt võib. Aga kogustega ei või liiale minna.

Kui teil on kasutada nt köögikaal, siis sellega saab väga kergelt endale selgeks teha söögikoguse, mis tegelikult kõhu täis teeb, aga ei tekita veel tunnet, et sai üle söödud.

Minu jaoks on see kogus umbes 150-200(max) grammi söögikorra kohta. Ei ole vaja endale pool hane näkku ajada lõuna ajal ja siis ägiseda selle all.

Samas selle 200 grammiga saab tegelikult kõhu täis, kuigi see võib alguses tunduda täis ulme. Kusjuures selle 200 sees on ka jook (nt piim, keefir, mahl) ja leib jms. Vett võib muidugi larpida nii palju kui kulub - see tuleb nii kui nii teisipidi kohe välja.

Ongi hea, kui jääb õige kergelt selline tunne, et natuke tahaks veel. See hoiab meele erksana, ei teki mitte mingit väsimust ja unisust pärast söömist ja tekitab üldse parema enesetunde.

Käin vahest selveri sooja toidu letist midagi lõunaks ostmas ja tavaliselt kui ma küsin karpi number 1, siis teenindajad küsivad mitu korda üle, et kas ma ikka olen kindel. Ilmselt mõtlevad, et ma pole päris täie mõistuse juures. Aga tegelikult sellest piisab.

Kokkuvõtteks - sööge mida tahate - šokolaadi, peekonit, halvaad, jäätist, kartulit, hapukoort, sushit, moosi, pannkooki, putru jne. Aga kogus olgu väike (150-200g) ja toidukordi 3-4 tk päevas ja võtate alla nagu mühin. Tegelikult ka - ma olen proovinud. Toidukorrad ei pea kindlasti olema nii, et pärast kella 6-t õhtul ei söö (olen ka seda kunagi proovinud, eriti tulemust ei anna!). Võib süüa ka kell 9 õhtul, kui tõesti varem ei jõua, aga kogus on tähtis. JA kui läheb ikkagi õhtul kõht tühjaks ja tahaks midagi näksida, siis suru alla see tunne ja ära hakka. Tahtejõud on muidugi tähtis ja see ongi asja juures kõige raskem

Ausalt-öeldes oleks väga huvitav teada kas või kuidas see süsteem teistel töötab. Proovige ja andke teada!

Mul endal toimis see asi nii, et kui juuli alguses olin veel maksimaalselt 97 kg (enamasti 95-96), siis augusti alguseks ehk kuu ajaga oli läinud 10 kg ehk u 86 kg kandis. Ja järgneva kuuga veel 5-6 kg. Kokku 2 kuuga umbes 16 kg ja praegu olen kuskil 81-82 kandis. Paar kilo võiks veel minna, siis tunneks, et eesmärk on saavutatud.

Eks ta algul lähebki kiiremini ja hiljem aeglasemalt. Põhiline, et läheb ja minu meelest see asi toimib väga hästi.

Kuna ma ei viitsinud tüüpilisi toitumisprogramme järgida, sest need tundusid liiga tüütud ja keerulised, siis minu jaoks on see ideaalne süsteem.

Ma ei väida, et tervislik toitumine oleks tüütu ja jama - kindlasti mitte. Aga no kui tõesti ei taha ainult puu- ja juurvilju ning kana süüa kogu aeg, siis saab ka nii. Näiteks kui on tõesti tohutu kartulikrõpsu isu õhtul, siis ostagi pakk (mitte see kõige suurem) ja pista kinni. Aga sellega piirdugi - ära siis õhtusööki enam söö peale (või alla). Kindlasti ära tee seda iga päev, aga kord nädalas - no kui ei saa teisiti, siis lase käia noh.

Ja motivaatoriteks võiksid olla et: 1. Endal parem enesetunne, 2. Naised pööravad rohkem tähelepanu, 3. … piisab nendestki.

Maitsed.ee