Oleme korduvalt maininud seda, et inimese organism on kui keemialabor, kus igal elemendil on oma ülesanne. Ka meie tujud - rõõm, kurbus ja pahurus - on võimalik muuta andes kehale toitaineid, millest saame kindlaid kemikaale, mis tujudega manipuleerivad.

Enemasti hoiab tuju kõrgel üldine hästi valitud ja koostatud toidumenüü. kuid on ka neid toite, millega saab suhteliselt kiiresti ning probleemivabalt oma langenud tuju kõrgemale tõsta, vahendab veebileht The Reset.

Vaatame viite toitu, millega oma tuju tõsta:

1. Avokaado

Avokaado on see supertoit, mis annab kiiret ja väärtuslikku energiat kogu kehale. Energiarikas organism on aga üldiselt võimeline oma tujuhormoone paremini majandama. Avokaados leidub palju K-, B-, C- ja E-12 vitamiine. Lisaks on selles Lõuna-Ameerika viljas palju head taimset rasva, proteiini ja kiudaineid. Tõeline ajutoit.

2. Seened

Seente eesmärk antud kontekstis peitub selles, et nad aitavad arendada ja parandada kõhu mikrobiootat. Täpsemalt on kõhus asuvad mikroobid vastutavad kuni 90% ulatuses organismi serotoniini ehk heatuju eritise tootmise eest.

3. Juur- ja puuviljad, mis rikkad vitamiinide, anioksüdantide, foolhappe ja kiudainete poolest

Tomatid on näiteks rikkad foolhappe ja alfa-lipoiinhappe poolest. Nende kahe puudust on märgatud näiteks depressiooni põdevate inimest puhul. Marjad, õunad, apelsiinid ja banaanid näiteks on rikkad antioksüdantide poolest, millel on suur roll rakutasandil organismi põletikest puhastamisel. Lisaks on puuviljades palju lahustuvat kiudainet, mis aitab veresuhkru kõikumisi tasandada.

4. Seemned

Chia seemned, linaseemned ja kanepiseemned on tujutõstmiseks hea kuna neis on palju omega-3 rasvhappeid.

5. Kreeka pähklid

Just need aju meenutavad pähklid on maailma olulisem omega-3 rasvade varasalv. Uurigud on näidanud, et just omega-3 rasvad aitavad ajul võidelda depressiooniga. Samuti leidub Kreeka pähklites seleeni, mis samuti võitleb depressiooniga.

Maitsed.ee