7. Arvesta organismi eripäraga

Nii nagu iga dieedi puhul, tuleks ka LCHF toitumise puhul menüü korralikult läbi mõelda ning siis pole vaja karta, et organism erinevate toitainete nälga jääks. „LCHF dieet lubab tarbida köögivilju, vähesel määral ka puuvilju, marju ja kaunvilju, samuti pähkleid, seemneid. Nende toidugruppide koguste optimeerimisel ja menüü läbimõeldult planeerimisel võib LCHF dieet olla tegelikult täisväärtuslik ja tagada organismile kõikide vajalike toitainete kättesaadavuse, sealhulgas kiudainete,” kinnitab toitumisspetsialist Õigemeel.

Arvesse tuleb võtta organismi eripära. Kõrge vererõhuga kimpus olijad, diabeetikud, neeruhaiged või rohtude tarbijad peaksid enne dieediga alustamist kindlasti arstiga nõu pidama. Samas kinnitab toitumisspetsialist, et õigesti ja läbimõeldult planeeritud LCHF dieet võib olla näidustatud just neile, kellel on diabeet või kes soovib kehakaalu langetamisele anda kiirema tõuke. Läbimõeldud ja tasakaalustatud LCHF dieet võib veresuhkru stabiliseerida ja ka kehakaalu langetada.

LCHF toitumise järgija menüü on üsna ühekülgne ning võib tekkida kiire tüdimus ning küllastus samadest toitudest. Seetõttu pöörduvad paljud mõne aja pärast tagasi vanade harjumuste juurde ning kehakaal hakkab tõusma. Seda saab aga lihtsalt ennetada eksperimenteerides erinevate retseptidega. Internetis ja raamatupoodides on ohtralt kirjandust ka LCHF toitude valmistamisest.

Toitumisspetsialist Reelika Õigemeel rõhutab, et tasakaalustatud glükeemilise koormusega toitumisel, kus jälgitakse, milliseid süsivesikuid tarbitakse ja kui palju korraga, on võimalik samamoodi saavutada edukas kaalulangus, ühtlane ja püsiv energiatase ning tervisenäitajate paranemine. „Selleks ei pea ilmtingimata pidama ranget LCHF dieeti, millel võivad sootuks tekkida negatiivsed tagajärjed, kui dieet ei ole piinliku täpsusega läbimõeldud,” ütleb Õigemeel.

7/7
Maitsed.ee