1. LCHF toitumine toetab kaalulangust

Eesti Toitumisnõustajate Ühenduse liikme toitumisspetsialist Reelika Õigemeele arvates võib pidada peamiseks põhjuseks, miks LCHF dieet on nii populaarseks osutunud, madala süsivesikute ja kõrge valgu-rasva sisaldusega toitumise kiiresti ilmnevat mõju kehakaalule. „Lühikese ajaga on võimalik üsna kiiresti kaalu langetada, toitudes peamiselt valku ja rasva sisaldavatest toiduainetest ja minimeerides süsivesikute osa menüüs,” ütleb ta.

Kuna süsivesikuid on menüüs vähe, peab organism energia tootmiseks hakkama kasutama iseenda rasvavarusid ning sellega kaasneb ka kehakaalu alanemine. Süsivesikute piiramine toob kaasa ketoosiseisundi, see omakorda suure rasvapõletuse ja aitab kehal mürkainetest vabaneda. Ketoosiseisund saavutatakse tavaliselt 1–2 päevaga ning rasvaainevahetuse kõrvalproduktid ehk ketokehad väljutatakse kehast uriiniga.

LCHF dieediga kaasnev suhkru ja tärklise vältimine aitab stabiliseerida veresuhkrut ja langetada insuliini taset kehas. See omakorda aitab kaalu langetada, kuna insuliin on hormoon, mis talletab rasva. Niimoodi toitudes väldid ka veresuhkru taseme äkilisi muudatusi, mis omakorda hoiab ära impulsiivsed söömishood ning tagab organismi ühtlase energiataseme. Süsivesikute piiramine aitab kehal soodsalt rasva põletada. Süsivesikud on esimeseks energiaallikaks, mida keha tarbib. Kui need on kasutatud, hakkab keha rasva energiaallikana kasutama, tulemuseks soovitud kaalulangus.

Toitumisspetsialist Reelika Õigemeel rõhutab, et selline mõju on siiski vaid lühiajaline ja kui LCHF dieeti pidada läbimõtlematult ja seda pikaajaliselt, võib kaalulangus hoopis kaalutõusuks kujuneda. „Samuti võivad valesti ja läbimõtlemata LCHF dieedi pidajad olla silmitsi erinevate terviseprobleemidega. Muuhulgas võivad tekkida häired seedimises, toidu imendumises ja südame-veresoonkonna töös,” kinnitab Õigemeel. Samuti pole paikapanevaid uuringuid LCHF dieedi pikaajalisest mõjust kaalulangusele.

Maitsed.ee