Me kõik teame, et köögiviljad ja puuviljad on tervislikud, meile kasulikud ja lisaks sellele mõnusad. Iga päev peaks sööma viis peotäit neid mõnusaid vilju, küsimus on ikka ja alati selles, et kuidas neid süüa, vahendab TAI toidubrožüür "Puu- ja köögiviljad ning sinu tervis".

Soovitused, kuidas peaaegu tähelepanematult süüa ära päeva vajalik kogus köögivilju:

  1. Jaga kogus päeva peale ära. Näiteks hommikuse pudru peale sobivad imehästi värsked või külmutatud marjad. Värskeid puuvilju ja/või marju võib lisada müslile ja hommikuhelvestele.
  2. Oodeteks sobivad erinevad puuviljad, toorsalatid ja mahl.
  3. Lõunases supis sisaldub juba vähemalt üks portsjon köögivilju.
  4. Prae puhul järgi taldrikureeglit: poole taldrikutäiest moodustagu värsked või aurutatud-hautatud- keedetud köögiviljad; põhitoit, s.o kala või liha, veerandi taldrikust; riis, kartul, makaronid vm lisand samuti veerandi.
  5. Lisa köögivilju makaronitoitudele, kastmetesse, putrudesse, hakklihast valmistatud toitudesse – nii saad ära petta ka kõige suurema köögiviljavihkaja.
  6. Täidisega ja lahtised pirukad, koogid, köögiviljadega pitsad – kui kuidagi ei saa ilma piruka või pitsata, siis lisa sinna rohkelt köögivilju!
  7. Köögiviljahautised, vormiroad, vokitud toidud – nende valmistamisel saab kasutada köögivilju suuremates kogustes. Sobivad peaaegu kõik köögiviljad: porgand, peet, kaalikas, erinevad kapsad, sibul, suvikõrvits, baklažaan, paprika, tomat jne.
  8. Köögiviljapudrud ja -kotletid – ka putrusid võib valmistada köögiviljadest, näiteks porgandist. Kotletid ei pea alati olema valmistatud lihast, näiteks peedistki saab väga maitsvaid kotlette.
  9. Puuviljakokteilid, piima-mahlasegud – puuviljadest saab valmistada ka erinevaid jooke, mis külmalt serveerituna pakuvad kuumal suvepäeval mõnusat kosutust.
  10. Hoia puu- ja köögiviljad käeulatuses – kooritud ja tükeldatud vilja järele haaratakse kergemini.
Maitsed.ee