Meditsiiniajakirjas Molecular Metabolism avaldatud uuring selgitab, kuidas osad toidud manipuleerivad meie ajurakkudega, pannes meid tundma täiskõhtu kiiremini. Oleme ju kõik olnud olukorras, kus sööme ja sööme ning kõhu täistunne tekib alles siis, kui oleme söönud liiga palju.

Koomik Loius C.K. räägib oma ühes etenduses loo sellest, kuidas ta läheb arsti juurde tervisekontrolli ning küsimus on tema toitumise kohta. Arst uurib, et "umbes millal peale söömise algust tunnete, et kõht on täis ja lõpetate söömise". Koomik on üllatunud ja vastab, et "ma ei lõpeta söömist, kui ma tunnen, et kõht on täis". Klassikaline näide meie ühiskonnast ja ülesöömisest, millel on kaks põhjust: a) me sööme liiga kiiresti ja b) me sööme toite, mis ei registreeri meie ajus kui toit.

Warwick'i Ülikooli teadlased on avastanud, et toidud, milles on kõrge aminohapete hulk mõjutavad meie aju kiiremini ja võimsamalt, et tekiks täiskõhutunne. Kana, makrell ja avokaado on näiteks kolm toitu, mis seda efekti omavad ning võivad aidata kaasa kaalu langetusele või kontrollile.

Uuringu läbi viinud neuroteaduste professor Dr. Nicholas Dale ütles, et pärast toidu söömist vereringesse ja ajusse jõudnud aminohapped määravad ülioluliselt selle, kas ja kui kiiresti me tunneme, et kõht on täis.

"Meie avastus annab võimaluse arendada välja uusi viise, kuidas inimesed saaksid toituda nii, et kehakaal on kontrolli all," räägib teadlane, kelle meeskond leidis seose, kui süstisid teadlikult suure koguse amiinohappeid ajusse. Vaid 30 sekundit võttis aega, kui patsient, kelle ajusse aminohappeid süstiti tundis täiskõhutunnet.

Uuringu tulemusel saab ravimitööstus luua isualandavaid preparaate, millega ülekaalu kontrollida.

9 toitu, mis aitavad kõhtu kiiremini täita ja kehakaalu alandada:

  • Kana
  • Makrell
  • Avokaado
  • Aprikoosid
  • Ploomid
  • Sealiha
  • Läätsed
  • Mandlid
  • Veiseliha
Maitsed.ee