Võtame uurimise all need toidud ja toorained, mille söömine ühelt poolt puhastab organism ja teiselt poolt aitab kaasa ka loomulikule keha toimimisele, mis tagab ka kaalulanguse. Need 15 toitu ja toorainet annavd selge tulemuse juba mõne nädalaga. Integreerige need toidud oma päeva ning tunnetage mõju omal nahal.

Detox ehk organismi puhastamine ei ole maagia ega alkeemia valdkonda kuuluv hookus-pookus - tegemist on lihtsalt loomuliku tasakaalu taastamisega, mis on tänu rohkele hedonismile kõikuma löönud. Süüa tuleb mõistlikult, puhtaid ja kehale kasulikke tooraineid ja toite, vahendab Good Housekeeping.

Vaata, millised on need 15 supertoitu, mis puhastavad organismi ning alandavad kaalu:

KAERAHELBED

Hommikune magusaisu tuleneb veresuhkrulangusest ning tavaliselt parandatakse seda langust kommi, koogi või väga magusa kohviga. Kaerahelbed on rikkad kiudainetst ning kaerashelvestest puder on kõhus kaua ning annab pika aja jooksul energiat ja tõstes veresuhkrut, kaotades magusaisu. Soovitame hoida eemale magustatud kiirputrudest, valmista ise aus puder ja maitsesta jogurti ning marjadega.

MANDLID JA MUUD PÄHKLID

Pähklid hoiavad kõhtu kauem täis - Purdue Ülikooli uuring näitas, et inimesed, kes sõid pähkleid tundsid täiskõhtu palju kauem kui need, kes sõid vaid riisikooke. Söö regulaarselt ehk siis igapäevaselt snäkina 100g pähkleid ja hoia kõht täis. Hoidu soolatud pähklitest, kuna sool tõstab vererõhku.

OLIIVIÕLI

Rasva on inimesel organismis vaja: üllatusena võib tulla see informatsioon, et rasv vähendab söögiisu. Lisaks aitab monoküllastumata oliiviõli hoida kolesterooli kontrolli all. Hoiduda transrasvu sisaldavatest õlidest.

MARJAD

Marjad sisaldavad palju vitamiine ja kiudaineid. Hoiduge aga erinevatest marjade baasilt valmistatud tarretistest ja džemmides - marju on neid vähe, kasutegur madal, sisaldavad aga palju lisasuhkrut.

MUNAD

Munad sisaldavad meie kehale ülivajalikku B12 vitamiini, mille ülesandeks on organismis lõhustada rasvu - Luisiana Ülikooli teadlased on leidnud, et inimesed, kes sõid igahommikuselt mune, langetasid kaalu teistest tundualt enam. Enne suurema munasöömise algust uurige aga oma arstilt kolesterooli kohta - munadel on sellele mõju.

OAD JA LÄÄTSED

Oad ja läätsed sisaldavad vähe kaloreid aga on ülirikkad proteiini ja kiudainete poolest, mis aitavad üheaegselt saada energiat ning langetada kaalu. Valmista liha asemel tugevalt ubadele keskenduv toit kord nädalas ning sa asendad küllastunud rasvad kiudainetega - keha saab head energiat ning ei talleta energiat rasvaks. Vali alati toiduks värsked ja eelpraadimata oad.

TAILIHA JA KALA

Kõikide kurjade juur on küllastunud rasv, mis säilib meie kehas ja kasvab pekiks kõhul ning tuharal. Meie keha kulutab rohkem energiat seedides proteiine kui süsivesikuid ja rasva - võta oma valikusse kana ja kalkuniliha, samuti kala. Eriti head on tuunikala ja lõhe, milles on rikkalikult Omega-3 rasvhappeid, mille suurim boonus on see, et nad ei tekita neid stresskemikaale, mis ladestavad rasvad näiteks puusadel ja kõhul. Vali puhtad lihad, mitte vorstid või hakklihatooted.

TÄISTERAVILJAD

Teraviljad on väga rikkad süsivesikute ja kiudainete poolest. Samas need süsivesikud on head süsivesikud, samal ajal teravilja kiudained hoiavad keha nälja eest. Vali alati täisteravilja tooted, sest vahel on jahud puhastatud nii kõrgel astmele, et hea on kõik läinud kaotsi. Loe pakendilt ja vali alati "täisteravilja"-tooted.

ROHELISED JUURVILJAD

Kui sind ei ole veennud rohelisi lehti sööma nende rikkalik vitamiinide ja mineraalide sisaldus, äkki muudab usku fakt, et need rohelised lehed aitavad tõmmata koomale vöökohta. Spinat ja brokkoli on väga rikkad ka kiudainetelt, samal ajal sisaldavad aga väga vähe kaloreid - süües enne lõunat salatit on pearoa portsjon väiksem.

MAAPÄHKLIVÕI

Kes oleks arvanud, et lapsesõbralik pähkliõi on ka kehakaalusõber? Pähklivõis on palju ainet nimega nitsiin, mis hoiab seedesüsteemi korras ning väldib puhitust. Pähklivõi on aga väga rasvarikas ehk siis tuleb jälgida koguseid. Vali alati naturaalne, lisanditeta pähklivõi.

PIIMASAADUSED

Pole ime, et jogurtireklaamides esinevad bikiinides naised: kaltsium lõhustab väga effektiivselt rasvu ning ei luba neil üldse kehas ladestuda. Valida tasuks aga alati rasvavaba ja lisasuhkruta piimatooted.

AVOKAADO

Lisaks sellele, et avokaadod sisaldavad palju monoküllastumata rasvu, sisaldavad nad ka suures koguses kiudaineid: ühes avokaados on kuni 17 grammi kiudaineid. Need pehmed, samas suhteliselt maitsetud, viljad on imelised näljapeletamiseks ning nälja mitmeks tunniks eemal hoidmiseks.

JÄÄTEE

Tee, eriti roheline tee, on rikas antioksüdantide poolest ning kiirendab metabolismi. Uuringud on näidanud, et need, kes joovad päevas teed, nende organism kulutab päevas keskmiselt kuni 266 kalorit iseenesest rohkem, kui need kes ei joo teed. Loomulikult räägime siinkohal korralikult pruulitud teest - jahutatud või kuumast -, mitte pudelis tulevast joogist.

PARMESANI JUUST

Parmesani juustu madal kaorisisaldus, aga kõrge kaltsiumiannus aktiviseerivad keha enda rasvapõletusmootorid, nii on leidnud Wisonsini Ülikooli uurijad. Kuna tegemist on kontsentraadiga on Parmesani juustus ka palju proteiini, mis hoiab kõhu pikemalt täis.

CANNELLIINI OAD

Nendes ubades on peidus väga raskesti seeditav kiudaine, mille tagajärjel peab keha tegema palju rohkem tööd ubade seedimisel. Ehk siis seedumise käigus kasutatakse palju energiat ning kehakaal langeb. Soovitame süüa korra pevas, korraga pool tassi.

Maitsed.ee