5. Stress vähendab C-vitamiini varusid

C-vitamiin on oluline nii südame-veresoonkonna, naha, liigeste, immuunsüsteemi ja teiste organite heaks funktsioneerimiseks. Kahjuks saavad eestimaalased C-vitamiini toidust aastaringselt kesiselt. Talvel kahaneb isu värske toidu järele ja ka kõigis tsitruselistes pole nii palju C-vitamiini, kui arvame. See on vähenenud korje, töötluse, transpordi ja säilitamisega.

Ka kahanevad C-vitamiini varud organismis kiiresti nii haiguse- kui stressiperioodil. Paljud uuringud kinnitavad, et C-vitamiini tarbimine suuremates kogustes külmetushaiguste ja infektsioonide ajal vähendab haigestumise sagedust, kergendab ning lühendab haiguse kulgu.

C-vitamiin toimib kõige paremini koos tumedate taimepigmentide flavonoididega. Kõrge flavonoididesisaldusega tumedad marjad, nagu pohlad, jõhvikad, vaarikad, mustad sõstrad ja mustikad, on parim C-vitamiini allikas.

Tihti arvatakse, et kõik mis maitseb hapuna, on rikas C-vitamiini poolest. Ent rohkesti on C-vitamiini ka paprikas, pipras, eriti tšillipipras, brokolis, rooskapsas, kibuvitsamarjades, kapsas, petersellis, mädarõikas, Kreeka pähklis ja astelpajus. Kiivi on aga kõige C-vitamiini rikkam puuvili.

Maitsed.ee