Seeme on taime jaoks kõige olulisem osa – see on vajalik elu jätkamiseks. Selleks, et seda ülesannet täita, kontsentreeritakse seemnetesse palju vitamiine, mineraale, valke, eeterlikke õlisid ja uinunud olekus ensüüme. Seemneid on väga erineva kuju, suuruse ja värviga ning kui otsid kõrgekvaliteedilist toitvat suupistet, siis on raske leida midagi paremat kui erinevate taimede seemned.

Suurem osa inimese toidust tuleb erinevatest taimeseemnetest – ka teraviljatooted on tegelikult ju jahvatatud ja töödeldud taimeseemnetest, samuti kõik läätsed, oad ja muud söödavad kaunviljad. Lisaks toidule saame taimeseemnetest õlisid, mitmeid jooke, vürtse ja toidulisandeid. Aga millised on nende hulgas kõige suurema toiteväärtusega?

Kõige parem viis taimeseemneid tarbida on toorelt. Kui neid on kuumutatud, siis võib seal tekkida toksilisi ühendeid ning paljud vitamiinid, mineraaliühendid ja eeterlikud õlid lagunevad. Seemneid röstides muudame elava toidu surnud toiduks. Mitmed muud töötlemise viisid (jahvatamine, peenestamine) ei pruugi seemnete toiteväärtust muuta, kuid kuumutamine teeb seda igal juhul. Väldi suhkru ja soolaga maitsestatud seemneid, nendega tarbid liigselt kaloreid või lauasoola, vahendab Telegram.ee.

Kõige tervislikumad seemned maailmas:

Maitsed.ee