Rasv kõhu piirkonnas on paljude jaoks üks inetu nuhtlus. Lisaks on üleliigne rasvapolster vöökohal ka tervisele ohtlik, olles üks peamisi riskifaktoreid südame ja veresoonkonna haiguste tekkeks.

Rääkimata sellest, et see soodustab diabeeti, vähkkasvajaid ja ainevahetussündroomi.Seda isegi neil, kes muidu on nn normaalkaalus. Rasva ladestumist kõhule mõjutavad väga erinevad tegurid sh toitumine, liikumisharjumused, stress ja uni. Annan viis soovitust, mis aitavad trimmis kõhule ja paremale tervisele lähemale, vahendab Linnuliha.ee.

Lisatud suhkur ja magusad joogid

Kuna suhkrut lisatakse tänapäeval paljudesse jookidesse ja toitudesse, tarbitakse seda sageli suurtes kogustes täiesti enesele teadmata. Siia alla kuuluvad erinevad joogid, piimatooted, valmistoidud, magus, nn tervislikud maiustused ja küpsetised (nt. rasvavabad). Suhkru liigtarbimisel on tugev seos kaalutõusuga ning see soodustab rasvade kogunemist kõhupiirkonda. Pea meeles, et mahlad ja teised magusad joogid ei täida kõhtu nii hästi kui tahke toit. Seega ei vähenda nende tarbimine toidukoguseid. Kaks lusikat suhkrut või mett tee juurde? On see seda väärt?

Valgurikas toit

Uuringud on näidanud, et madala valgusisaldusega toidemenüü on seotud suurema vöö ümbermõõduga. Valkude piisav tarbimine aitab aga vähendada toidukoguseid ja pikendab täiskõhutunnet. Boonusena aitab valkude tarbimine organismi päevast energiakulu suurendada. See teeb näiteks broilerist ja kalkunist hea valiku. Need on ühed kõrgema valgusisaldusega toidud, mis aitavad talje ümbermõõtu vähendada.

Kiudained

Sarnaselt valkudele mõjutavad vööümbermõõtu ka kiudained. Üks hiljutine teadustöö leidis, et kiudainete tarbimise suurendamine iga 10g võrra aitas vähendada rasvad ladestumist vöö piirkonda 3,7%. Samas kiudainete vähene tarbimine oli seotud vastupidise efektiga. Head kiudainerikkad allikad on näiteks kaer, pähklid, oad ning puu- ja köögiviljad.

Stress

Stressihormooni kõrge tase mõjutabsöögiisu, kehakaalu ning tagatipuks soodustab rasvade ladestumist kõhu piirkonda sh organite ümber. Seetõttu tasub pöörata tähelepanu, et elustiil ei oleks liiga stressi tekitav ega kujuneks välja krooniline stress. Liikumine, tervislik toitumine, piisav uni ja stressi kontrolli all hoidmine tulevad siinkohal abiks.

Järjepidevus

Superdieedid, imetabletid ja võlujoogid lubavad tihti trimmis kõhtu üleöö. Kõlab liiga hästi, et tõsi olla. Üldjuhul see nii ka on. Tervise puhul on oluline aga just järjepidevus ja jätkusuutlikus. Kui me tulemust säilitada ei suuda, ei ole pingutustest palju kasu. Seetõttu tasub tegevust (toitumine, liikumine jne.) korrigeerida vastavalt. Abiks võivad olla samm-sammult tehtud muudatused. Siis on lootust hoiduda tervishädadest ja hoida kõht trimmis …ka näiteks kümne aasta möödudes.

Maitsed.ee