2. Milliseid toite valmistada?

Toidukorvi koostamisel oli üheks oluliseks tingimuseks, et toite oleks võimalik valmistada kiiresti ja lihtsalt. Nii on korvis kuivatatud ubade asemel konserveeritud oad, kuigi kuivatatud ube ise keeta tuleks odavam; roheliste läätsede asemel punased, sest viimased keevad pehmeks vaid 10 minutiga; ning toore peedi asemel keedetud peet.

Ülaltoodud toidukorvis sisalduva tarbimiseks on palju võimalusi ning kõik sõltub isiklikest eelistustest. Üheks variandiks on alustada päeva kaerahelbepudru või müsliga. Mõlemat saab teha sojapiimaga ning nii pudrule kui müslile sobib lisada jahvatatud linaseemneid. Põhitoidukorraks oleks tatar, täisteramakaronid või kartul köögiviljade, seente ja ubadega. Või näiteks läätsesupp köögiviljadega. Pärmihelbed ehk maitsepärm (mitte segi ajada kergitamiseks kasutatava kuivpärmiga) lisavad toitudele mõnusat juustust-pähklist maitset. Leivamäärdeks saab 5 minutiga konserveeritud kikerhernestest, tahhiinist, sidrunimahlast ja küüslaugust valmistada hummuse. Hummuseleibadele saab lisada värskeid köögivilju. Vahepaladeks sobivad toored köögi- ja puuviljad ning pähklid-seemned, magusaks snäkiks tume šokolaad. Puu- ja köögiviljadest ning sojapiimast saab valmistada maitsvaid smuutisid.

Maitseained ei anna toitudele mitte ainult vürtsi, vaid on ka suurepärased fütotoitainete ja antioksüdantide allikad. Kuigi toidukorvis ei ole maitseaineid välja toodud, on neid siiski soovitatav osta ja roogadele lisada, vaatamata sellele, et nii võib ajada 3-eurose päeva toidueelarve mõne sendiga lõhki.

Maitsed.ee