Kiire elustiili juures on lihtne langeda halbade toitumisharjumuste küüsi, kuna kiir- ja valmistoitu on mugav valmistada ning tele-, print- ja raadioreklaamid kiidavad sellise toidu headust.

Tänapäevases maailmas nõuab toitumise jälgimine üsna tõsist uurimist ja kohusetundlikku toidumärgistuse lugemist. Kui sa ei jälgi, mida ja kuidas sööd, siis võid ühel päeval üllatusega avastada, et oled noor inimene vana inimese kehas.

Püüa vältida järgmiseid halbu harjumusi.

1. Väldi kõrge transrasvade sisaldusega töödeldud ja tahkestatud õlisid

Need on kõige enam levinud kiirtoidus, aga ka restoranitoitudes. Ära kasuta neid küpsetamiseks ja salatikastmeks. Sellised õlid on odavad – neid on töödeldud nii, et need säiliks kauem, aga samas lühendavad need sinu eluaega, kiirendades vananemist rakutasandil. Margariin on üks sellistest rasvadest, mille asemel tuleks kasutada tõelist võid. Kasuta ainult külmpressitud õlisid ning püüa vältida rapsiõli.

2. Rafineeritud suhkur on sinu tervisele halb

See tekitab veresuhkru taseme kiiret tõusu, mis aja jooksul hakkab muutma sinu keha insuliinvastust suhkrule, viies ülekaalulisusele ja diabeedile.

3. Kunstlikud magustajad on veel halvemad kui suhkur

Väldi aspartaami ja dieetjookide lõksu – lihtsam on vältida karastusjooke. Aspartaam on neurotoksiin, mis suurendab dementsuse ja isegi ajukasvajate riski. Sama kehtib ka maitsetugevdajate kohta, mida leidub kõigis kiiresti ja kergelt tarbitavates valmistoitudes ja suupistetes.

4. Väldi ka kõrge fruktoosisisaldusega maisisiirupit

Kõrge fruktoosisisaldusega maisisiirupit (high fructose corn syrup – HFCS) leidub taas kord enamasti karastusjookides, aga ka kunstlikult magustatud madala kalorisisaldusega puuviljamahlades. Paljud küpsetised ja koogid sisaldavad ka HFCS-i, kuid sildil märgitakse seda lihtsalt kui „maisisiirup“. HFCS ei töödelda kehas kiirelt energiaks nagu glükoos, suur osa sellest jääb maksa pidama, soodustades maksa rasvumist, II tüübi diabeedi ja vähi teket.

5. Nisul on halb kuulsus, kuna sellega seostatakse palju seedimisprobleeme

Vähenda nisu, isegi täisteranisu tarbimist. Rafineeritud nisujahust saia-leiva, makaronide ja pitsa asemel püüa leida mitme teravilja segust tehtud tooteid.

6. Ära söö kiiruga

Kui sul on kiire, kuid pole aega süüa, haara kiirelt üks õun, mis vaigistab nälga niikauaks, kuni sul on aega rahulikult maha istuda ja mugavalt süüa, pöörates korralikult mälumisele tähelepanu. Suust algab seedimine. Mälu toitu hoolega, et süljes leiduvad ensüümid saaks oma tööd teha.

7. Ole oma halbade toitumisharjumuste muutmisel järjekindel, teadlik ja range

Kõnni mööda pitsaletist, isegi siis, kui suu vett jookseb. Kui üks kord ei õnnestu, siis proovi järgmine kord uuesti. Sõida läbisõidurestoranidest mööda, mitte läbi. Kanna kaasas mahedaid soolata pähkleid või paari õuna. Ära loo endale kiusatust, hoides krõpse või komme käeulatuses.

Maitsed.ee