Sõna paleo viitab paleoliitilisele ajastule, mil meie esivanemad olid kütid ja korilased, kelle toidulaud koosnes vaid sellest, mida loodusest kätte saadi: lihast, kalast, munadest, metsaandidest, juur- ja puuviljadest, pähklitest ning seemnetest. Paleodieet on tervislik viis söömiseks, sest see on pea ainus lähenemine toitumisele, mis võtab arvesse miljonite aastatega välja arenenud geneetikat ning aitab seeläbi nautida pikka elu saleda, tugeva ja aktiivsena.

Paleodieet on tuntud ka näiteks ürgdieedi (primal), koopainimese dieedi (caveman), algupärase dieedi (original) ning küttide ja korilaste dieedina. Ühe lausena soovitab paleodieet öelda ei gluteenile (teraviljadele), kaunviljadele ja piimale ning jah piisavale unele ja aktiivsusele.

Miks on paleodieet kasulik?

1. Suur toiteväärtus
Paleodieet on toitainetihe. Paleotoitude komplekssed süsivesikud annavad kehale piisavalt glükoosi ehk maakeeli energiat. Valgurikas mitte­rasvane liha on täis elutähtsaid amino­happeid, mida organism vajab kudede taastamiseks, rakkude ehituseks jne.

2. Tugev kaitseefekt
Paleodieet vähendab ohtu haigestuda sellistesse „uue aja haigustesse” nagu artriit, südame-veresoonkonnahaigused, diabeet ning teatud tüüpi vähivormid. Seda tänu anti­oksüdantide-, fütotoitainete-, kiud­ainete- ning oomega-3-rasvhapeterikkusele.

3. Normaliseerib kehakaalu
Paleo elustiil on looduslik viis saavutada tervislik kehakaal. Töödeldud, pakendatud, süsivesikurikkad toidud on peamised tegurid, mis viivad ülekaalulisuseni. Kiudained, vitamiinid, mineraalid ning muud paleotoitudes leiduvad kasulikud toitained aitavad tõsta või langetada kaalu, olenevalt sellest kas oled üle- või alakaaluline. Paleo annab energiat aktiivseks ja sportlikuks eluks ning tõstab seeläbi organismi vastupanuvõimet ja toonust.

4. Tasakaalustab pH-d
Tänapäeva „moodsad” toidud ja dieedid soodustavad happelist keskkonda kehas, see aga omakorda neeru­kivide, põletikuliste protsesside ja nahaprobleemide teket. Paleo­dieet julgustab sööma rohkem puu- ja juurvilju, mis tänu alkaloididesisaldusele vähendavad keha happelisust ning parandavad seeläbi toit­ainete iendumist ja aitavad vältida terviseprobleeme.

5. Mõjub hästi kõhule
Inimese magu sai ideaalselt hakkama kõigega, mida sõid meie kauged esivanemad. Paraku ei ole me kohanenud paljude uue aja toitudega toime tulemiseks. Tagajärjeks on toiduallergiad, tundlikkus ja talumatus mitmesuguste ainete suhtes ning põletikulised reaktsioonid.

Allikas: paleo.ee

Maitsed.ee