Üks tervislik smuuti on suurepärane viis päeva alustamiseks või lõunaks kooli/trenni/tööle kaasa võtmiseks. Selles postituses toome sinuni 9 koostisosa, mis tõstavad sinu igapäevase smuuti toiteväärtust, aidates päevale veelgi suurema motivatsiooniga vastu astuda.

Lisaks räägime ka sellest kuidas üks tervislik smuuti üldse valmib, ehk vastu näppe hakkavad saama kõik need maiasmokad, kes on harjunud oma smuutisse lisama suhkruga magustatud pakimahla, piima või jäätist, vahendab Smuutid.ee.

Banaan

  • See minionite lemmikpala aitab leevendada depressiooni, sisaldades rohkesti trüptofaani, mis on vajalik õnnehormooni tootmiseks.
  • Tänu pektiinile, parandab banaanide söömine ka seedimist ning aitab kehast välja viia suhkruid ja rasvu.

Mango

  • Mangod hoolitsevad silmade tervise eest, sisaldades zeaksantiini, mis kaitseb silmi vananemisega seotud haiguste eest.
  • Tänu rauale ja B6-vitamiinile, aitavad need parandada ka aju tööd, mis tuleb kasuks supermarketis, et teha vahet mangol ja papaial.

Avokaado

  • Avokaadod sisaldavad häid rasvu, mis võitlevad südamehaiguste vastu; vähendavad kolesterooli taset; parandavad aju tööd ning aitavad teisi toitaineid paremini omastada.
  • Samuti aitab nende tarbimine parandada naha tervist ning ühtlustada selle tooni, tänu nendest sisalduvatele beeta-karoteenile ja lükopeenile.
  • Kui suudad leida avokaado, mis oma tekstuurilt ei meenutaks ei telliskivi ega kaerahelbeputru, võid oma CV-sse lisada tiitli “avokaadolausuja”.

Õun

  • Õunade söömine aitab ravida aneemiat, sest nendes leidub suurel hulgal rauda.
  • Samuti sisaldavad õunad vees lahustuvaid kiudaineid, tänu millele püsib kõht kauem täis ning ei teki erinevaid isusid.
  • Sobivad hästi printsesside uinutamiseks.

Apelsin

  • Apelsiinides ja teistes tsitruselistes sisalduvad limonoidid võitlevad mitmete vähivormide arengu vastu.
  • Tänu vees lahustuvatele kiudainetele, aitavad apelsinid vähendada ka kolesteroolitaset.
  • Kui Spotify oleks eksisteerinud 80ndatel, oleks Apelsin olnud kõikide playlistide tipus.

Kirss

  • Kirsid sisaldavad rohkesti melatoniini, mis lühendab uinumiseks kuluvat aega ning leevendab reisiväsimust.
  • Samuti aitab kirsside söömine vähendada lihaste kahjustusi ning valulikku tunnet päev pärast intensiivset treeningut.
  • Valmista smuutiteost järelejäänud kirssidest endale lihtsa vaevaga moekad kõrvarõngad.

Vaarikas

  • Vaarikates on rohkelt C-vitamiini, mis on oluline toitaine organismi vastupanuvõime tõstmiseks.
  • Seesama C-vitamiin, koos magneesiumiga, aitab parandada ka naiste ja meeste viljakust.
  • Ideaalne afrosoeng legomehikesele.

Seller

  • Selleri söömine tõstab libiidot, tänu selles sisalduvatele feromoonidele – androsteroonile ja androstenoonile.
  • Lisaks sellele sisaldab seller kaaliumi ja naatriumi, mis aitavad kehast liigset vedelikku välja viia.
  • Seller on pärit Itaaliast, nii et seda smuutile lisades võid terve päev Itaalia aktsendiga leelotada: “It’s-a mee, green-a celeryy!”

Spinat

  • Spinat sisaldab rohkesti A-vitamiini, mis on oluline seebumi tootmiseks – aine, mis hoiab juukseid niisutatuna.
  • Samuti on spinatis rohkelt kaaliumi, mis aitab vererõhku normis hoida.
  • “You am, what you yam” – spinatit süües võib meist igaüks olla punnis musklitega Popeye the Sailor Man.
Maitsed.ee