1. Täisteras on ülivajalikud kiudained

on palju kiudaineid, mis mõjutavad soodsalt veresuhkrutaset, reguleerivad soolestiku tööd, hoiavad ära kõhukinnisust ja mitmeid muid terviseprobleeme, langetavad kolesteroolitaset ja aitavad hoida kaalu kontrolli all. Kiudained pidurdavad süsivesikute kiiret imendumist. See tagab veresuhkru pikema tasakaalu, mis omakorda hoiab meie energiataseme ja meeleolu stabiilsena ning aju kauem töövõimelisena.

Tasakaalustatud menüüd jälgides võiks päevas tarbida vähemalt 25-35 grammi kiudaineid, see on 3–5 portsjonit täisteratooteid ning need kiudained võiks saada erinevatest toiduainetest. Kiudainete vähesus toidus on otseselt seotud jämesoole-, seedetrakti- ja südamehaigustega, rasvumise ning diabeediga. Kiudainerikast toitu tuleb kauem mäluda, see pikendab söömise aega ning küllastustunne tekib kiiremini.

Teravili sisaldab peamiselt vesilahustumatuid kiudaineid. Need ei imendu peensooles, vaid liiguvad jämesoolde ning seovad endaga vett, jääkaineid ja toksiine. Väljaheide pehmeneb ja selle mass kasvab, mis viib ka kiiremale väljutamisele. Tervisele on kõige parem, kui sool tühjeneb 1–2 korda päevas.

Maitsed.ee