Teraviljad on olulisim toiduaine maailmas. Meie esivanemate toidulaual on olnud leib ja teraviljapuder ehk kört alati au sees. Rukkileiba söödi argipäeval, vaesemal ajal segati sellesse lisaks aganaid, umbrohtu, peenestatud tammetõrusid, kaseurbasid jmt. Nisupüülist kohevat saia küpsetati vaid pidupäeval. Praegu, mil teraviljatoodete valik aina suureneb, on oluline veelgi enam jälgida leibade ja saiade ning nende tooraine kvaliteeti.

Teraviljast saadavad süsivesikud on keha peamine energiaallikas. Sellest, mil viisil need mõjutavad meie veresuhkrutaset, oleneb nende tervislikkus. Rafineeritud ehk peeneks jahuks jahvatatud teravili, eriti nisu, imendub kiiresti vereringesse ja annab lühiajalise energialaengu. Seevastu täisteravili, milles on säilinud kestad (kliid) ja idud, tõstab veresuhkrutaset palju aeglasemalt ning ühtlasem energiavoog püsib kauem. See on ka põhjus, miks soovitatakse hommikuti süüa tervislikku täisterahelvestest putru, vahendab Loodusvägi.ee.

Maitsed.ee