2. Enne ja pärast trenni söö tervislik vahepala

Veganite perekond
Foto: Madis Veltman

Vahepalad võiksid kuuluda igasse päeva põhitoidukordade vahepeal, kuid eriti olulised on need enne ja pärast trenni. Tööpäeva järel täiesti tühja kõhuga trenni minna ei ole sugugi mõistlik.

Kõige kiiremini kasutatav energiaallikas keha jaoks on süsivesikud ning kui neid napib, hakkab keha otsima teisi viise energia tootmiseks – kasutama rasvu ja valke. Seega tagab umbes 30 minutit enne trenni söödud vahepala, et trenni ajal on kehal, millest energiat toota ning selleks ei ole vaja kasutada valke, mida ju trenni tehes lihaste hoidmiseks ja kasvatamiseks säilitada soovitakse.

Tervislik trennieelne vahepala on süsivesikud koos valguga, mis aeglustab süsivesikute imendumist, näiteks puuvili pähklite või seemnetega, kvaliteetne lisatud suhkruta müsli-, toor- või valgubatoon, täisteraleivaviil hummusega, kaerahelvestest ja pähklitest tehtud energiapallid jne. Vaata veel tervislike vahepalade ideid artiklist „Tahaks näksida, kuid tervislikult?”

Sama oluline on süüa vahepala 30 minuti jooksul trenni järel, et aidata keha energiavarudel ja lihastel taastuda ning kehal lihaseid ehitada. Siingi tuleks süsivesikud kombineerida valguga.

Maitsed.ee