1. Trenni tehes on olulised regulaarsed toidukorrad

Nagu kõigil teistelgi inimestel, on ka trennitegijatel oluline järgida tervisliku toitumise aluseid. Neist esimene ja olulisim on vajadus süüa regulaarselt. Regulaarsed toidukorrad on trennitegijate jaoks eriti tähtsad, sest aitavad hoida veresuhkru tasakaalus. Kuna treening põhjustab neerupealistele suuremaid nõudmisi, on trenni tehes kindlasti oluline veresuhkru tasakaal, et jätkuks energiat.

Regulaarne tervislik toitumine tähendab 5-6 toidukorda päevas – kolm põhitoidukorda ehk hommikusöök, lõunasöök ja õhtusöök. Nende vahele võiksid kuuluda vahepalad, mida mahub päeva vastavalt vajadusele 2-3. Toidukordade ja vahepalade söömise vahele võiks jääda 2,5-3 tundi.

Regulaarsed toidukorrad tagavad, et ei tekiks liigseid isusid ja kaoks vajadus näksimise järele, samuti et kaal, tuju ja energiatase püsiks tasakaalus jne. Regulaarne söömine on oluline sellekski, kui on soovi kaalu kaotada. Ülekaalu korral on sageli probleem liiga vähe või ebaregulaarselt söömises.

Põhitoidukorrad võiksid olla umbes kaks tundi enne ja pärast trenni. Kuna sportimine on kehale suur koormus, siis on oluline, et menüüs oleks piisavalt antioksüdante. Seega on tähtsad teisedki tervisliku toitumise põhimõtted – piisavalt puu- ja köögivilju, täisteraviljatooteid jne. Et toitaineid paremini omastada, tasub süüa võimalikult erinevaid toiduaineid ehk toidulaud võiks olla mitmekesine.

Istuva eluviisiga inimesest vajab trennitegija kindlasti rohkem toidust saadavat energiat. Kui füüsilise koormuse lisandudes kasvab vajadus suurema kaloraaži järele, tasub tõsta seemnete, pähklite ja kauniviljade ehk taimsete valguallikate ja tervislike rasvade rohkete toiduainete kogust.

Ent kui soovi on kaotada kaalu ja mitte teha seda lihaste arvelt, siis tasub kaloraaži langetamise asemel jälgida toiduainete süsivesikutesisaldust ja nende koormust veresuhkrule (glükeemiline koormus). Kui see on tõesti vajalik, siis võib kaloraaži langetada vaid 1000 kcal võrra. Oluline on, et keha ei jääks energia- ja toitainepuudusesse, sest vastasel juhul kaal ei lange – keha hoiab seda lihtsalt kinni.

Maitsed.ee