Palju on räägitud sellest, kuidas "lumehelbekeste" generatsioon ehk need kes on sündinud peale 1980daid aastaid ei kannata kanget alkoholi, kerget kriitikat ega rasket kirjandust nagu Tammsaare, Shakespeare või Eco. Nüüd on jõudnud olukord selleni, et see 23-36 aastaste noorte sootsium ei ole nõus puudutama ka toorest liha.

Tegemist on välisajakirjanduses palju kajastust leidnud teemaga, mis Eesti puhul õnneks paika ei pea. Tähendab peab paika, kuid hetkel üsna noorte inimeste puhul, mitte aga nende puhul, kes on sündinud veel Nõukogude Liidu viljakal ajal ehk 1980-1990.

Toidutootja ja poodidekett Sainsbury toob uuel nädalal turule uutmoodi pakendatud kanaliha, mille kasutamisel ei ole vaja enne liha pannile panemist seda üldse näpuga puutuda. Suureks hitiks on ka kujunenud tooted, kus kanad või muud lihad on juba maitsestatuna pandud küpsetuspakendise, mille saab panna kohe ahju valmima, vahendab The Times.

Miks aga need noored kardavad liha ja ei soovi sellega eriti kokku puutuda? Põhjus on ekspertide hinnangul hariduses ja harjumuse puuduses endale ise süüa valmistada. Lihatootjad on mures selle tendentsi pärast, kuna see on järgmine probleem tugevalt müüki vähendava veganismi kõrval.

Maitsed.ee