Meie hommikud algavad enamasti suure tassi kohviga. Muidu nagu ei saakski ennast üldse käima. Kui aga tahad, et sinu mälu ja enesetunne oleksid suurepärased, siis tuleb sul leida enda jaoks parim kohvi joomise aeg selle asemel, et seda päev otsa niisama sisse lürpida.

Isegi nädalavahetustel ei alusta me mitte millegi muu tegemist tihtipeale enne, kui on suur kohvipott valmis pandud. See on justkui rituaal, mis meid päevaks ette valmistab. Ja kuna kohvil on palju häid omadusi, siis ongi ju suurepärane oma päeva värske kohviga alustada, kuid probleemiks võib sinu suur kohvitass saada siis, kui hommikuse kohvisõõmu otsa saades tõttad oma tassi koheselt uuesti täitma ja teed nii terve päeva jooksul. Kontoriinimeste puhul pole see sugugi harv juhus, kui töötaja veedab terve päeva nii, et poolik kohvitass on kogu aeg teda saatmas. Ja kui pidevalt kohvi juua, siis on see lõpuks sinu jaoks lihtsalt üks harjumus, sest oled ilmselt märganud, et seda päeva algusele omast energia ja värskusetunnet pidevalt päeva jooksul kohvi lisaks kallates enam uuesti ei teki.

Ka lastega kodus olevate vanemate puhul tuleb seda ette, et kohvitassi täidetakse järjest uuesti ja ka õue minnes võtab noor ema kohvi termosega kaasa. (Kui aga last rinnaga toita, siis sellisel juhul peaks teadma, et ülemäärane kohviannus jõuab ka lapseni.)

Kuidas siis teha nii, et sa ei tarbiks ülemäära palju kohvi, kuid saaksid siiski kohvijoomisest naudingu ja värske energia? Kas juua oma igapäevast kohvi pigem kohe hommikul, ennelõunal või päeval?

Selgub, et pole ühest reeglit, millal sa oma energiataseme tõstmiseks kohvi jooma peaksid, kuid tähtis on, et sa jooksid seda iga päev enamvähem samal ajal. Siis on kohvi tõhusus maksimaalne.

Milline aeg päeva jooksul kohvi joomiseks on sinu jaoks parim?

Uuringus tehti kohvijoomise teste üliõpilastega - pooled osalejatest jõid kohvi hommikul ja pooled pärastlõunal kell kaks. Selgus, et hommikune kohvijoomine on energiaandjana tõhusam kui päevane, nende jaoks, kes tõesti hommikuti end ilma kohvita uimase ja aeglasena tundsid. Need, kes hommikuti ka ilma kohvita virged olid ja jõid kohvi peamiselt harjumusest, vajasid energiataseme reguleerimiseks pigem päevast kohvitassi. Järeldus - õpi enda bioloogilist kella ja vaimse aktiivsuse rütme tundma, et leia enda jaoks parim kohvijoomise aeg.

Võibolla on ka sinu hommikune kohvijoomine hoopis harjumus ja sa ei vajagi seda? Ja päris kindlasti ei vaja sa pidevat kohvijoomist terve päeva jooksul. Võibolla aga hoopis keset päeva? ja kui hommikune kohvi on sinu jaoks parim, siis pole mõtet terve päev seda endale lisaks kallata, sest see ei anna sulle enam midagi juurde. Mis aga kõige tähtsam - nii vaimse kui füüsilise heaolu tagamiseks tasub kohvi juua iga päev samal ajal, siis annab see sinu jaoks parima tulemuse, leidsid uuringu läbiviijad.

Allikas: journal.frontiersin.org

Maitsed.ee