Kohv. Kes oleks võinud arvata, et selline lihtne jook hakkab täielikult turgu domineerima ning saab üheks enim tarbitud joogiks maailmas? Kohvis leidub rohkem järelmaitseid kui veinis, ning siiani võlub see tarbijaid oma lõpmatu komplekssusega.

Kohvikultuur on jätkuvalt arenev – igal aastal avastavad ja esitlevad tootjad uusi viise, kuidas nautida kohvi peeneid nüansse. Täpselt nagu sisekujunduse või moemaailmas, seavad kohvitootjad ette trende tulevaks aastaks. Niisiis, vaatame selle aasta innovatsioone kohvimaalimas.

Pakendatud kohv

Kiire elutempo muutub veelgi kiiremaks ning kohvikultuur peab sellega sammu pidama. Tarbijad tahavad värskendavat ja energiat andvat jooki tarbida teel olles. Uus generatsioon ei taha jookide valmistamise peale aega kulutada, seega aastal 2017 näeme eelvalmistatud ja purkidesse/pudelitesse pakendatud kohvi nõudluse kasvu. Selle turu mahuks on juba praegu $2,4 miljardit ning see kasvab jätkuvalt. Arvatakse, et karastusjookide kahanev populaarsus USA-s on üheks peamiseks põhjuseks, miks „joomiseks valmis“ kohvijookide turuosa kasvab.

Vaadikohv

Üks uusimaid trende, mis alles leiab oma teed kohviaustajate südametesse – lämmastikkohv, tuntud ka kui „nitro-kohv.“ Lämmastikkohvi serveeritakse vaatidest. Selle tekstuur on üsna kreemine ja lubab vahele jätta piima ja suhkru, kuna jook on üsna mahe ja sel ei ole kibedust. See ei ole ainult unikaalne ja huvitav viis kohvi tarbida, vaid on lisaks kõigele ka tervislik. See trend laieneb vaikselt, aga kindlalt ka kohvikutesse. Kohviaustajad kogevad midagi tõeliselt erilist, kui proovivad nitro-kohvi.

Külmpruul on jääkohvi uuendus

Jääkohv on kuumadel suvepäevadel väga populaarne, kuid uus generatsioon on valiv ja muudab seda trendi millekski uueks. Külmpruuli populaarsus on nüüdseks juba mõnda aega kasvanud – 2011 ja 2016 aasta vahel tõusis nõudlus selle järgi umbes 580%. Eksperdid ennustavad, et 2017. aastal jätkub nõudluse kasv.

Kui jääkohvi valmistatakse lihtsalt valades espresso jääle ning blenderdades need kokku, siis külmpruulitud kohv on midagi palju keerulisemat. Kogu protsess võtab aega umbes 12 tundi või isegi rohkem. Kohviubasid leotatakse pikka aega vees, nii et vesi omandab lõpuks kohvi maitse ja aroomi.

Päritolumaakohv

Kohvisõbrad hindavad kohvist saadavat maitseelamust enam kui kunagi varem, seetõttu pole ka odava kohvi ostmine enam nii oluline. Järgmisel aastal peaks päritolumaakohvide osakaal ulatuma 55%-ni kogu kohviubade jaemüügi turust USA-s, mis rahalises vääringus tähendab umbes $48 miljardit. Selle trendi arenedes hakkavad mõned brändid, kes muidu ainult traditsioonilisi segusid pakkusid, pakkuma ka päritolumaakohvide sorte.

Kohv või tee?

Kohvi- ja teesõprade vahel on alati olnud teatav vastasseis – kumb on parem, kas tee või kohv? Mõlemal on omad plussid ja miinused, kuid viimasel ajal on turul näha uut fenomeni. Tundub, et rivaalid on jõudnud huvitava kompromissini – tee koostisosadega kohv ja kohvi lisandiga tee. Kujutlege – kerge röstiga Peruu kohviuba saab kokku rohelise tee, kaneeli või vaniljega. Võib-olla sooviksite tassikest latte teed? Kõlab huvitavalt? See on kohvijook, mida kõik uusimate kohvitrendide jälgijad sel aastal naudivad.

Kohvikasvatajad

Võime tihti kuulda Brasiilia, Kolumbia, Indoneesia või Etioopia kohvist, kuid kas olete kuulnud Austraalia, Taiwani või Tai kohvidest? Värskeimate uudiste kohaselt on need riigid juba liitunud maailma kohvikasvatajate ja eksportijate ridadega.

Päritolu

See trend on levinud üle terve toiduainetetööstuse, kaasaarvatud kohvi turul. On rohkem ja rohkem inimesi, kes sügavalt hoolivad sellest, kust nende toode tuleb, kust see pärit on, kus see kasvatati või valmistati. Spetsialiseerunud kohvikud ja kohvimüüjad katsuvad selle trendiga kaasas käia, juhtides tähelepanu iga toote päritolule. Kohvigurmaanid on selle teabe üle väga rõõmsad, kuna saavad avastada oma lemmik-kohvifarme ja teada nende kohta rohkem, ning samas ka mõelda sellele, mida järgmiseks proovida.

Keskkonna- ja inimsõbralikkus

Ökotoodete järgi on jätkuvalt suur nõudlus ning see kehtib ka kohvi kohta. Kohvisõbrad huvituvad sellest, kas nende lemmikjoogis on GMO-d ja kas pakend on keskkonnasõbralik. Inimesed hoolivad ka sellest, kas brändid, kelle tooteid nad ostavad, kasutavad ära kohalikke farmereid või mitte, või kas nad saavad õiglast tasu tehtud töö eest.

Vee kvaliteet

Vesi on eriliselt oluline osa kohvi valmistamisel. Lõppude lõpuks on see üks põhikomponente, olles sama oluline nagu kohvioad. Kohviaustajad teavad, et isegi parimates kohviubades ei avaldu nende maitsed ja aroomid täielikult, kui kasutada madala kvaliteediga vett. Seega on parima kvaliteediga vee kasutamine äärmiselt oluline.

Kohalikud ärid

Kuigi tundub, et kohviturul domineerivad suured jaekaubandusketid või kohvikud, siis inimesed on järjest rohkem huvitatud ka väiksemate kohalike äride toetamisest. Nad teavad, et siin saavad nad alati sõbralikumat ja meeldivamat teenindust, ausaid nõuandeid ja soovitusi kohvide valmistamiseks professionaalidelt. Väikesed ärid saavad pöörata rohkem tähelepanu detailidele, mis on iga kliendi jaoks olulised ja inimesed hakkavad sellest lõpuks aru saama.

Maitsed.ee